Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

16 Kasım 2008

YEŞİL SOSLU PENNE

.
Bu aralar makarnaya takılmış durumdayım. Kremalı ,etli ,sebzeli ,farklı farklı soslarla değişik makarnalar deneyerek afiyetle tüketiyorum :) Özellikle 'al dante' yani hafif sert ve ağızda kolayca dağılmayan kıvamda pişen makarnanın çok daha hafif olduğunu düşünüyorum. Penne formunu makarnada çok seviyorum. Bu tip zengin malzemelerle hazırlanmış makarnalar tek başına yada yanında bir salata ile harika bir akşam yemeği menüsü olabiliyor. Hafif ,doyurucu ve çok lezzetli..
.
Bu tarifi İstanbul'da çok sevgili bir arkadaşımda tatmıştım. Sebze severlere ve özellikle farlı tadlar arayanlara tavsiyemdir ;...


Malzemeler : ( 2 kişilik )
8-10 adet pazı yaprağı
100 gr. labne peyniri
1/2 çay kaşığı muskat
1/3 paket penne makarna
1 diş sarımsak
2 yemek kaşığı çam fıstığı
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
karabiber
tuz

Yapılışı :
Pazı yapraklarını saplarını dibinden kestikten sonra yıkayıp iri iri kıyalım. Bir kapta kaynattığımız suya batırıp çıkaralım. Pazı yapraklarını elimizle iyice sıkarak suyunu sıkalım. Blender kabına alalım. Çam fıstığını bir kapta hafifçe kavuralım. Peynir ,dövülmüş sarımsak ,muskat ,tereyağı ,zeytinyağı ,çamfıstığının yarısını ,karabiber ve tuzu ilave edelim. Blenderda karıştırıp bir sos hazırlayalım. Tencereye makarna suyunu koyup kaynatalım. Kaynayınca tuz ilave ederek makarnaları ekleyelim. Al dante kıvamda pişirerek makarnayı süzelim. Süzdüğümüz makarnayı hemen ve yıkamadan 1 tatlı kaşığı zeytinyağıyla yağladığımız teflon tencereye alalım. Ocağa koyalım. Hazırladığımız sosu makarnaların üzerine dökerek karıştıralım ve sıcak sıcak servis tabağına alalım. Kavurduğumuz çam fıstıklarıyla süsleyip hemen servis yapalım.



Afiyet olsun...

5 yorum:

mesut demir dedi ki...

bu makarnaysa ben insan değilim:p

yahu öğrenci milleti olarak, klasik makarnadan bıkmıştık iyi oldu bu tarif ellerinize sağlık :)

nilay dedi ki...

sevgili mesut ;
esprili yorumun için teşekkür ederim :)) umarım kolayca hazırlar ve afiyetle yersiniz...Ben de hayatınıza renk kattığım için mutlu olurum

Adsız dedi ki...

blogunuzu bu buluşma mailları ile tanıdım ve ağzımdan akan sulara hakim olamıyorum:) mutlaka birkaç tarifinizi zaman bulduğumda deniycem:)sevgiler...

Adsız dedi ki...

kırmızı kadife kekin harika görünüyor lezzetinin çok güzeldir eminim ama görüntü süper :D (elinize sağlık)

didem dedi ki...

bu tarifi denedim, harika oldu.. kesinlikle tavsiye ederim... :))