Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

29 Nisan 2007

DOMATES SOSLU PAZILI LAZANYA


Malzemeler :
15 adet lazanya
2 demet pazı
Yarım çay bardağı zeytinyağı
2 adet pırasa
2 adet yumurta
1 paket krema ( 200 gr )
1 su bardağı süt
1 çay kaşığı muskat rendesi
Yarım çay bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı tereyağı
150 gr kaşar peyniri
karabiber
tuz
sos için :
4 adet domates
1 diş sarımsak
2 yemek kaşığı zeytinyağı
karabiber
tuz
Yapılışı :
Öncelikle iç malzemeyi hazırlıyoruz. Pazıları yıkayıp doğruyoruz. Pırasaları yıkayıp ince doğruyoruz. Pazılarla beraber pırasaları yarım çay bardağı zeytinyağında kavuruyoruz. Tuz ,karabiber ve muskat rendesini ekleyerek ocaktan alıyoruz. Muskat harika bir lezzet katıyor lazanyaya... Kremayı ilave ederek karıştırıp soğuması için bir kenara alıyoruz. Soğuduktan sonra 1 yumurtayı ilave ediyoruz. İç harcımız hazır...
.
Gelelim sosun hazırlanmasına... Bu sosu lazanyayı servis tabaklarına aldıktan sonra üzerlerine dökmek için hazırlıyoruz. Domatesleri yemeklik doğrayıp ,2 yemek kaşığı zeytinyağı ve dövülmüş sarımsak eşliğinde pişirerek tuz ve karabiber ile tadlandırıyoruz. Sosumuz da hazır....
.
Bir tencerede su kaynatıp ,1 yemek kaşığı zeytinyağı ve tuz ekledikten sonra lazanyaları içine atıp haşlıyoruz. Fında tekrar pişeceğinden çok fazla haşlamayın ama çok diri de kalmasın lazanyalar. Haşlanan lazanyaları tek tek kevgirle çıkarıp bir tepsiye üst üste gelmeyecek şekilde diziyoruz. Üst üste koyarsanız birbirlerine yapışırlar ve ayıramayabilirsiniz. Ayrı bir kapta süt ile 1 yumurtayı çırpıyoruz.
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine 5 adet lazanyayı dizerek iç harcın yarısını üzerlerine paylaştırıyoruz. Rendelediğimiz kaşar peynirinin 1/3 ünü iç harcın üzerine serptikten sonra ,çırptığımız yumurtalı sütün 1/3 ünü üzerlerine kaşıkla gezdiriyoruz. İkinci kat lazanyayı koyup aynı işlemi tekrarladıktan sonra ,son lazanya katını koyup kaşar peyniri serperek ,kalan sütü gezdirip ,fındık büyüklüğünde parçalara ayırdığımız tereyağı üzerlerine paylaştırıyoruz. Önceden 200 derecede ısıttığımız fırında pişiriyoruz. Üzeri kızarınca fırından çıkarıp dilimiyoruz ve hazırladığımız domatesli sostan döküp sıcak sıcak servis yapıyoruz.
.
.
.
Afiyet olsun...


8 yorum:

Unknown dedi ki...

Hımmm bu lazanyayı pırasalar bitmeden denemek lazım...

Sevgiler

Selcen Şenocak dedi ki...

Nilay'cığım ellerine sağlık ben hep kıymalı yapıyordum sebzeli yapmak da aklımdaydı ama pazıyı hiç düşünmemiştim. senin tarif vermen iyi oldu evde lazanyamda var teşekkürler canım sevgilerimle iyi haftalar

LaMa dedi ki...

Italyan Mutfagi ile Anadolu'nun otlari burada bulusuyor sevgili seyirciler:))) Heyt be...
Yesinler seni..(seni degil Nilaycigim, lazanyayi :)

munevver dedi ki...

Sevgili Nilay,bu yemeğini de beğendim ve not ettim.Sebzeli oluşu çok hoşuma gitti.Eline sağlık.
Sevgiyle,Nane Limon

Adsız dedi ki...

Pazılı lazanya! Çok farklı olmuş. Çok da lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık. Lazanya hiç yapmamıştım. Pazı bulursam ilk denememde bu tariften başlayacağım.

Sevgilerle...

Aybike Ceylan dedi ki...

Nilay'cigim,
Ellerine saglik, bende hep kiymali yapmistim, eminim boyle daha da guzel olmustur. Iyi haftalar diliyor, sevgilerimi yolluyorum.

ayseyaman dedi ki...

Merhaba Nilay,
Özellikle tarifinin ismini ve resimlerini çok beğendim, anlatımına zaten diyeceğim yok.:)
Çok hoş değişik bir tarif olmuş. Ben pazılı hiç denemedim ama ıspanaklı küflü peynirli bir harç hazırlıyorum, değişik makarna içlerini dolduruyorum güzel oluyor, üzerinede domates sosu..:)Nefis, pazılı denemek isterim..
Eline sağlık canım
Sevgilerle

nilay dedi ki...

Sevgili Prenses ;
umarım dener ve beğenirsin pırasalar bitmeden :) teşekkü ederim...

Sevgili Almula ;
sebzeli daha hafif oluyor...Böyle ıspanaklı börek gibi yani :) mutlaka dene derim...muskat eklemeyi unutma ama...nefis bir tad veriyor çünkü...Teşekkür ederim


Lama'cııım ;
aynen öyle :) sen de ne güzel tarif ettin yemeğimi...Akdeniz lezzetleri birarada :) Teşekkür ederim arkadaşım

sevgilerimle

Münevver'cim ;
bu yemek tam bizim sevdiğimiz gibi birşey oldu...sağlıklı ,hafif ama çok lezzetli...Denemeni öneriririm ;)

sevgiler


Sevgili Işıl ;
İtalyan mutfağından makarnayı benimsedik ama lazanyayı benimseyemedik bir türlü kendi mutfağımızda değil mi :) benim gibi meraklı olan ve deneyeneler hariç tabiii...mutlaka bir gün dene...ben sık sık yapıyorum...hazırlaması kolay börek gibi bir makarna oluyor...çok lezzetli ayrıca..teşekkür ederim :)


Aybike'cim ;
kıymalı lazanya bir klasiktir zaten...ama ben otlu olanı daha çok sevdim :) teşekkür ederim canım


Sevgili Ayşe ;
senin yaptığın ıspanaklı ve peynirli olan da harika oluyordur eminim :) teşekkür ederim