Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

18 Eylül 2007

KURU MEYVELİ TART


Bu tartı evde bolca bulunan ve bozulmasından korktuğum kuru meyveleri değerlendirmek için yaptım. Tarifi Lezzet dergisinin eski bir sayısından uyguladım. Görüntüsüyle çok şık ve çok lezzetli bir tart olduğunu söyleyebilirim. Kuru meyve sevenler mutlaka denemeli :) İşte tarifimiz ;

Malzemeler :
200 gr tereyağı
1 yumurta
3 çorba kaşığı pudra şekeri
1 Türk kahvesi fincanı süt
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
iç malzeme :
8-10 adet kuru kayısı
1 çay fincanı kuru üzüm
10 adet kuru erik
1 çay fincanı iri kıyılmış ceviz
1 yumurta
2 çorba kaşığı bal
1 çay kaşığı tarçın
2 çorba kaşığı su
3 çorba kaşığı pudra şekeri
üzerine :
pudra şekeri

Yapılışı :
Tereyağını pudra şekeri ile iyice çırptıktan sonra ,süt ve yumurta sarısı ile karıştırıyoruz. Ayrı bir kapta eleyerek karıştırdığımız un ,kabartma tozu ve vanilya karışımını yumurtalı karışıma katarak yoğuruyoruz. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde etmeliyiz.
İç malzeme için ;küçük küçük doğradığımız kayısıları ,çekirdeklerinden ayıklayıp parçalara ayırdığımız kuru erikleri ve üzümü sıcak suda 7-8 dakika kadar bekletip suyunu süzüyoruz. Kuru meyveleri kağıt havlu üzerine alıp kurutuyoruz. Kuruyan meyveleri bir kaba alıp ;yumurta ,bal ,ceviz ,su ve tarçını ekleyip karıştırıyoruz. İç malzememiz hazır.



















Hamurun üçte ikisini yağladığımız kelepçeli kek kalıbının dibine elimizle bastırarak döşüyoruz. Ayırdığımız hamurdan 3 uzun şerit hazırlayıp saç örgüsü şeklinde örüyoruz. Ördüğümüz hamuru tartın kenarına yerleştiriyoruz. İç malzemeyi tartın üzerine yayıyoruz. Ben kalan hamurdan bir gül yaparak ,tartın ortasına yerleştirdim. Son olarak artan yumurta akını bir fırça ile örgülü hamurun ve gülün üzerine sürdükten sonra önceden 175 derecede ısıttığımız fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkardıktan sonra ,tart ılınınca üzerini pudra şekeri ile süsleyerek servis yapıyoruz.



Afiyet olsun...


5 yorum:

Bocuruk dedi ki...

Nilaycım canımmm,
O ne güzel saç örgüsü öyle:) Çok güzel olmuş canım ya. Kuru erik yerine kuru incir koysam? Hergün birşeyler yapıyorum akşamları evdekilerle birbirimizi göremez olduğumuza mı yanayım, veremediğim kilolara mı? Ama böyle güzel tarifler denenmeyecek de ne yapılacak? Eline sağlık canım:)
Sevgilerimle...

Aybike Ceylan dedi ki...

Nilay'cigim,
Ne kadar ugrasmissin,usenmeden ormussun, ne kadar guzel bir tart yapmissin. Ellerine saglik.
Sevgiler

Bocuruk dedi ki...

Aldım, aldım erik kurusunu bugün öğle tatilinde tansaş tan aldım:))

minikkusum dedi ki...

merhaba nilay;cigim
tesadufen gezerkez buldum szi
sayfaniz tarifleriniz cok guzel
elinize,yureginize saglik
benim kizimim adida nilay
iyi geceler saglicakla kalin
gorusmek dilegiyle

NiNo dedi ki...

ay ben bu tarifi nasil atlamisim nefis gorunuyorhic gormedim bolesini ellerine saglik canim