Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

15 Ocak 2007

ISIRGAN OTLU SARDALYA PİLAVI


Ye # 18 etkinliği için hazırladığım tarif...Sevgili Sonia konuk ediyor bizi yine. Kendisine misafirperverliği için teşekkür ediyoruz :)

Karadeniz'in hamsi pilavı olur da ,Ege 'min sardalya pilavı olmaz mı..? Hem de ısırgan otu ve zeytinyağıyla... Biz çok ama çok sevdik... Denemek isteyenler ,merak edenler buyursunlar efendimm :)

Malzemeler :

1 kg. sardalya
1 su bardağı pirinç
1 demet ısırgan otu
2 adet taze soğan
2 adet ortaboy kurusoğan
1 çay bardağı zeytinyağı
Karabiber
Tuz
Maydanoz

Yapılışı :
Öncelikle sardalayaları kılçıklarını da çıkararak temizleyip yıkıyoruz. Isırgan otunu yıkayıp bıçakla iri iri doğruyoruz. Pilav tenceresine zeytinyağını bardağın dibinde 1 parmak kalacak şekilde döküyoruz. Ayırdığımız yağı pilavın üzerine dökmek için kullanacağız. İnce ince doğradığımız kurusoğanı pembeleşecek şekilde kavuruyoruz. Ardından sadece yeşil kısımlarını ince ince doğradığımız taze soğanı ilave ediyoruz. Karıştırıp ısırgan otlarını da ekledikten 2-3 dakika sonra ayıklayıp yıkadığımız pirinci de katarak kavurma işlemine devam ediyoruz. Son olarak tuz ve karabiberi de ekleyip 2 su bardağı sıcak su ilave ederek ,kısık ateşte pirinçler suyunu çekene dek pişiriyoruz. Ocaktan indirdikten sonra kapağını açarak biraz soğumaya bırakıyoruz. Pilav tam pişmiş olmamalı ,yani biraz diri kalmalı.
Ben cam bir fırın kabı kullandım. Kabı zetinyağıyla yağladıktan sonra ,temizlenmiş balıkları fosforlu tarafları alta gelecek şekilde ,fotoğraftaki gibi hiç boşluk kalmayacak biçimde ve üst üste gelecek şekilde diziyoruz. Kabın kenarlarına yerleştirdiğimiz balıkları pilavın üzerine kıvıracağımız için ,dik koyduğumuz balıkların kısa olmamasına dikkat etmemiz gerekiyor. Dizdiğimiz balıklara biraz tuz serptikten sonra ,pilavı balıkların üzerine dökerek kenardakileri fotoğraftaki gibi pilavın üzerine kıvırıyoruz ve kalan balıklarla pilavın üzerini kapatıyoruz. Ayırdığımız zeytinyağını da üzerine dökerek ,hiç su eklemeden ,önceden ısıttığımız 180 derece fırında yaklaşık bir saat kadar pişiriyoruz. Balıklar hafif kızarıp çekilmeye başlayınca fırından çıkarıp üzerine iri kıyılmış maydanoz serperek ,muntazam dilimler elde etmek için 5 -6 dakika bekledikten sonra kesip sıcak sıcak servis yapıyoruz.



Afiyet olsun...


23 yorum:

Adsız dedi ki...

AMAN NİLAY NE BU.YEMEDE YANINDA YAT.HİÇ DUYMAMIŞTIM İNANIR MISIN BU PİLAVI..

nilay dedi ki...

Sevgili Oylum ;
Ege'min otları ,zeytinyağı ve balığıyla iyi bir bileşim olduğunu söyleyebilirim...Daha önce duymamış olman normal :) çünkü tarif bana ait...Karadeniz'in hamsi pilavından uyarlayarak farklı birşey hazırlamak istedim etkinlik için...

sevgiler :)

Tijen dedi ki...

sevgili nilay,
ot da eklemissin ya bayildim bayildim. zaten daha bugün yolda yürürken bir dahaki istanbul'a gidisimde mutlaka trize'ye ugrayip hamsili pilav yiyecegim diye düsünmüstüm. ellerine saglik.
tijen
(bir öneri: yorumlar senin onayindan geçtigine göre sifreyi kaldiramaz misin? )

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık,çok güzel görünüyor..Hep hamsiden yaparız bu pilavı,böyle de denemek lazım ...Selam ve sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba,

ısırgan otu çok yararlı bir bitki ... Tarif çok ilginç Ve çok leziz görünüyor. Ama herşey bir yana aşağıda gördüğüm etimekli pasta bir kenara :)

ellerinize sağlık.
sevgiler

http://misss.blogcu.com

nilay dedi ki...

Tijen'cim :)
hoşgelmişsin arkadaşım...teşekkür ederim.Otlar ,deniz ürünleri ve zeytinyağı vazgeçilmez lezzetler benim için.Bu arada önerine teşekkür ederim ,kesinlikle haklısın...hemen uyguladım :)gözümden kaçmış nedense

sevgiler

nilay dedi ki...

Sevgili Serinmavi;
hoşgelmişsin :) bende hamsipilavından esinlendim zaten...Ama bir Ege'li olarak ege denizinin balığı sardalya ile yapmaya karar verdim...e otta olmasa içinde olmazdı tabiii ,ot olunca da zeytinyağı :)

sevgiler

Hoşgelmişsin Miss :)
ısırgan otunu çok seviyorum...dediğin gibi çok da faydalı.
etimekli tatlıyı da tavsiye ederim tabiii :)

sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba nilay,hamsili pilava bayılırım bu da ona benziyorsa tamamdır,çok güzel tarif etmissin..denemek lazım..ellerine sağlık.selamlar.

munevver dedi ki...

Nilay,sardalyalı pilavını çok beğendim.Otlu pilavlar yapıyorum ama nedense ısırgan kullanmayı akıl etmemişim bu güne kadar.Tamamdır.Bir köşeye yazıldı.Ellerine sağlık..
Sevgiyle,nanelimon

Adsız dedi ki...

sevgili Arkadasim allah razi olsun yorumlariniz ve desteginiz icin cok sagolun...ilki varsiniz...hic unutmiyacagim desteginizi
sevgiler

Adsız dedi ki...

ısırgan otunun böreğini duymuştum ama pilavını duymamıştım bence nefis olmuştur pirinçle yakışmıştır tadı birde balıkla bütünleştimi hımmmm banada ayır yemeliyim bu nefis lezzeti

nilay dedi ki...

Süheyla'cım ;
hamsili pilava benziyor tabiii...ama içinde fıstık üzüm yerine ısırgan otu ve zeytinyağı var.Ege mutfağını seviyorsan bunu da seveceğine eminim canım :)

Sevgili Münevver ;
ısırgan otu hoş aromasıyla lezzetli ve diğer otlara oranla oldukça yoğun tadı olan bir ot...pilavda sevdim ben ,umarım dener ve sende beğenirsin :)

Özlem'cim ;
hoşgelmişsin ve iyi ki doğduuuuuun :)
sevgiler...

Güliz'cim :)
ısırgan otu neye yakışmaz ki...börekte de nefis oluyor ,kavurması da. Bir lokma bile kalmadı ki :) ev halkınca itina ile tüketildi...ama sen gel ,ben sana yine yaparım

sevgiler

Unknown dedi ki...

etkinligin hayirli olsun Nilay'cim....

Adsız dedi ki...

Nilaycim

Karadenizlilikle hic alakam yoktur ama bu enteresan otlu balikli pilavin benim bile ilgimi cekti. Yaraticiligin ve sardalyalari dizmekteki sabrin icin seni kutluyorum.Ellerine saglik Sevgiler

Adsız dedi ki...

İlginç ve güzel görünen bir tarif, ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

nilay dedi ki...

Gülenay'cım ;
hoşgelmişsin :) teşekkür ederim arkadaşım...

Sevgili Nükhet :)
bende Karadenizli değilim...mutfak evrensel biliyorsun ,hamsili pilavın Ege versiyonunu yaptım bende...teşekkür ederim canım

Seda'cım ;
hoşgelmişsin...teşekkür ederim :)

sevgiler...

Adsız dedi ki...

Karadeniz Ege rekabeti mi basladi Nilaycim:) Bir Samsunlu olarak uzeirm alindim tabi ki:)
Isirgan burda var mi bilmiyorum ama Turkiye'den getirdigim isirgan tohumunu kullaniyorum hala...
Alltaki pasta super gorunuyor yapmasi kolay miiii?-okumaya usendim de :P-
sevgiler
tembel lama

nilay dedi ki...

sevgili Lama :)
hoşgelmişsin...rekabet olur mu hiç...sizin hamsi pilavından esinlendim diyorum ya :) sizin pilava farklı bir Ege'li yorumu yaptım sadece...Karadeniz mutfağını da ,insanını da severim...
Pastayı yapmak kolay tabiii...bir gün gel yapıyım diyceeem ama ,İzmir'de de değilsin ki arkadaşım :) sen müsait bir vaktinde oku en iyisi ,yada üşenme İzmir'e gel ;)

sevgiler

Adsız dedi ki...

sevgili Nilay, beni ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim..Sitende demek istediğim öyle çok tarifle karşılaştımki,daha yeni olduğum için böyle güzel sitelerle karşılaşmak beni çok mutlu ediyor...Isırgan otunun faydasını bilen biri olarak hele balıkla birlikte çok değişik bir tarif olmuş..ellerine, emeğine sağlık..sevgiler....

nilay dedi ki...

Hatice hoşgelmişsin :)
umarım dener ve beğenirsin tarifleri canım...

sevgiler

hayat dedi ki...

Merhaba Nilaycım egenin sardalya pilavı olmazmı hiç hele nilay yapmışsa çok güzel olur ellerine sağlık canım sevgiler.

nilay dedi ki...

Sevgili Hayat ;
hoşgelmişsin...teşekkür ederim :)

sevgiler

Adsız dedi ki...

Okudum merak etme okudum:)
Ama yolum duserse teklifini degerlendirecegim tabi...