Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

01 Nisan 2007

BÖĞÜRTLEN SOSLU CHEESECAKE


Bu cheesecake'i bir arkadaşım için hazırladım ve götürmeden önce çok acele bir iki fotoğraf alabildim. İyi ki de almışım :) Çok lezzetli bir kek olmuş çünkü... Arkadaşım da çok beğendi :) Yeni aldığım 18 cm. lik küçük kalıpta yaptığım ilk denemeydi bu... Hazır satılan 4 kişilik pastaların boyutlarında şirin mi şirin görüntüsü olan bir kek oldu ve ben bu kalıbı çok sevdim... Bu yüzden 26 cm. lik büyük bir kalıp kullanacak iseniz ölçüleri iki katına çıkararak uygulamanızı öneririm.

Malzemeler :
1 paket burçak bisküvi
(165 gr.)
50 gr. margarin
1 çay kaşığı tarçın
2 küçük yumurta
1/2 su bardağı tozşeker
1 paket labne peyniri (200 gr.)
1/2 paket beyaz peynir (100 gr.)
1/2 küçük paket krema (100 ml.)
2 yemek kaşığı un
sos için ;
1 su bardağı böğürtlen
6 yemek kaşığı pudra şekeri
2 tatlı kaşığı nişasta
Alüminyum folyo

Yapılışı :
Bir paket bisküviyi rondoda iyice eziyoruz ve erittiğimiz margarin ile karıştırıyoruz. Kalıbımızı alüminyum folyo ile kaplayarak bisküvili karışımı elimizle sıkıştırarak kalıbın dibine döşüyoruz ve sertleşmesi için buzdolabına koyuyoruz. Peynirli kısmı hazırlarken geçen süre sertleşmesi için yeterli gelecektir. Yumurtaların aklarını bir kaba ayırıp sarılarını şekerle karıştırarak iyice çırpıyoruz. Peynirleri ve bir paket kremanın yarısını ekleyerek 4-5 dakika kadar çırpıyoruz. Unu eleyerek katıp kaşıkla karıştırıyoruz. Ayırdığımız yumurta aklarını bembeyaz ve köpük köpük olana kadar çırparak ,peynirli karışıma ekleyip yavaş yavaş karıştırıyoruz. Bu karışımı ;buzdolabındaki kalıpta sıkıştırmış olduğumuz bisküvilerin üzerine döküyoruz. Hemen önceden ısıttığımız 180 derece fırına koyup 50-60 dakika pişiriyoruz. Fırını kapattıktan sonra kekimizin sönmemesi için keki fırından çıkarmayıp ,fırının kapağını aralayarak ,yavaş yavaş soğumasını sağlıyoruz.40-50 dakika sonra keki fırından çıkarark dışarıda soğutmaya devam ediyoruz. Sos için böğürtlenleri rondoda püre haline getirdikten sonra ,pudra şekeri ve nişasta ile karıştırarak ocağa alıp karıştıra karıştıra pişiriyoruz. Kaynayınca ocaktan alıyoruz. Sos ılınınca kekin üzerine dökerek ,keki buzdolabına koyuyoruz. Buzdolabında 10-12 saat dinlendirdikten sonra ,dilimleyerek servis yapıyoruz.
.
.
Afiyet olsun...

10 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar,
cheesecake gercekten güzel görünüyor hatta yapmak isterdim ama siz gram ölcüsü vermemissiniz. biz türkiyede yasamiyoruz, almanyada biküvilerin ve peynirlerin gramaji muhakkak baska. hem burcak ne demek isimmi?

kusura bakmayin, sevgiler layla

nilay dedi ki...

Sevgili Layla ;
Türkiye'de yaşadığım için açıkçası aklıma bile gelmedi gram ölçülerini vermek...Buralarda ölçüler paketle ,bardakla ve kaşıkla nitelendiriliyor genellikle...İsteğin üzerine gram ölçülerini ekledim...Sitede uygulamak istediğin başka tarifler de olursa eğer ,yazarsan gr. ölçülerini yazabilirim sana...Bundan sonraki tariflerde bu hususa dikkat etmeye çalışıcaam :)
Burçak bisküviye gelince ,içinde hem buğday unu ,hem de tam buğday unu bulunan ,lifli tatlı bir bisküvi çeşidi...Aternatifi mutlaka vardır oralarda da...Sanırım artık uygulayabilirsin tarifi...Yaparsan mutlaka sonucu bana da yaz :) Teşekkür ederim

Tijen dedi ki...

Oo pek hoş olmuş Nilay'cığım!
Ben de geçen gün Çin mahallesinden blueberry (ben likapa diyorum ona) almıştım ama biraz kendinden geçmiş haldeler, belki evdeki güzel çikolatalı kek için sos yaparım diyorum..
Tijen

munevver dedi ki...

Nilay'cığım,böyle küçük bir kalıp ben de istiyorum.Bazen gerekiyor.Pek sevimli olmuş.Eline sağlık.
Sevgiyle,Nane Limon

ArMeda dedi ki...

Nilaycım nefis görünüyor beninde öyle küçük bir kalıbım var denemek kısmet olmadı belki senin tarifinle açılışı yaparız.Ellerine sağlık canım sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Nilay , Harika görünüyor. Denenecekler listeme aldım..
nur

nilay dedi ki...

Tijen'cim ;
iyi yapmışsın oralara gitmişken likapa almakla...Nedendir bilmem ama Türkiye 'de bulunmuyor çünkü...Dondurulmuşu da çok pahalı...Bulursun sen değerlendirmenin güzel bir yolunu :) teşekkür ederim


Münevver'cim ;
teşekkür ederim :) gördüğüm her değişik kalıbı almak istiyorum son zamanlarda :)) bu küçük kalıp maksimum 3-4 kişilik aileler için çok ideal özellikle...görüntüsü de dediğin gibi çok hoş oluyor...

sevgilerimle


Arzu'cum ;
teşekkür ederim :) Ölçüler küçük kalıp için zaten...umarım dener ve sonuçtan memnun kalırsın


Sevgili Nur ;
hoşgelmişsin :)hemen iade-i ziyaret yapıyorum ;) teşekkür ederim

sevgilerimle

sevdamavisi dedi ki...

sevgili Nilay,
Dün zaten böğürtlenli cheesecake diye iş yerindeki arkadaşlarımın kafasını ütüledim. senin tarifini görünce yine canım çekti. anlaşılan bugün de aynen devam edeceğim. çok güzel görünüyor ellerine sağlık. sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Nilay
ben de 18 cmlik bir kalıp aldım ve dediğin gibi pastalar bu kalıpla çok şirin duruyor. Benim de cheesecake yapma zamanım gelmiş, resmi görünce farkettim. Gerçekten çok güzel olmuş, ellerine sağlık, harika görünüyor.
sevgiler

Ceylan dedi ki...

Bir cheesecake hastası için sabah sabah nefis bir tarif ! Benim tarifim de buna çok benziyor. Üzerine limon sosu da çok yakışıyor. Üşenmesem de yapsam bugün! Sevgiler !