Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

03 Aralık 2006

YEŞİL DOMATES YEMEĞİ


Henüz kızarmadan dalından toplanan domatesin turşusunu yemişsinizdir muhakkak... Yediniz mi bilmiyorum ama ,biz Egeliler yeşil domatesin yemeğini de yaparız. Seveceğinizi umuyorum...Paylaşmak istedim :)

Malzemeler :
1 kg. yeşil domates
2 adet orta boy kuru soğan
200 gr. kıyma
1 yemek kaşığı pirinç
2 yemek kaşığı zeytin yağı
Yarım limon suyu
1 tatlı kaşığı salça
1,5 bardak sıcak su
tuz
karabiber
süslemek için maydanoz

Yapılışı :
Soğanları yemeklik doğrayıp zeytinyağında soteliyoruz. Ardından kıymayı ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. Salçayı ilave ederek ,karıştırıp sıcak suyu katıyoruz. 1-2 dakika kaynayınca yeşil domatesleri ilave ediyoruz. Domatesler küçükse bütün olarak ,büyükse dörde bölerek kullanabilirsiniz. Domatesleri de yemeğe ekledikten 2 dakika sonra pirinci ilave ederek orta ateşte domatesler erimeyecek şekilde yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz. Ocaktan indirmeden önce limon suyu tuz ve karabiberi ilave ederek ,kıyılmış maydanoz ile süsledikten sonra sıcak sıcak servis yapıyoruz.

Afiyet olsun...




7 yorum:

Ferhanca dedi ki...

biz de yaparız ben çok severim ..kıyma koymayız..mayhoşça çok güzel olur .afiyet olsun.sevgiler.FERHAN

Adsız dedi ki...

Bu tarif cok ilginc, ve cok guzel gorunuyor denemek isterdim, fakat yesil domateslerin hepsini tursu bastim tursusu ile olurmu canim??

Dun buradaki Arapsacindan senin tavuklu denedim, arapsaclari kaybolsu ama saplarinida koymustum fena olmadi :) Tr de olmak var, Izmirde olmak var..

nilay dedi ki...

Hoşgelmişsin Ferhan :)
teşekkür ederim...ilk fırsatta iade-i ziyaret yapıcaam...
Hale cim :)
turşusu ile olur mu bilemiyorum :) hiç aklıma gelmedi bugüne kadar...denemek lazım...Karadenizliler turşu kavurması yapıyorlar...turşu yemeği de olur belki... Afiyet olsun...arapsaçı orada sırf kök ,burada sırf yaprak :) oldukça farklılar birbirlerinden...mayıs a az kaldı ,zaman çabuk geçiyor. Kavuşursun İzmir e :)

sevgiler...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

40 yıl düşünsem aklıma gelmez yeşil domateslerden yemek yapmak bravo doğrusu:)
ellerine sağlık

nilay dedi ki...

teşekkürler Pınar cım :) ,benimde gelmezdi belki...ama annelerimiz cevher bu konuda biliyorsun...onlardan öğrendiklerimiz çok kıymetli ,hatta hiçbir kitapta bulamayacağımız şeyler...annemden öğrendim bende ,dene...lezzetli oluyor ;)

Adsız dedi ki...

Sevgili Nilay, ne güzel bir tarif bu böyle... Mutlaka deneyeceğim. Lezzetli olduğuna eminim. Ellerine sağlık. Sevgiyle kal ...

http://misss.blogcu.com

beste dedi ki...

ben yesil domatesten recel yapiyorum. Yemegini cok emrak ettim:)