Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

09 Mart 2007

BROWNİE


Evde hazırlanmış yediğim en güzel brownie tarifi diyebilirim bu tarif için... Pakette hazır satılanların aynısı oluyor. Aynı lezzeti doğal malzemelerle ,katkısız olarak elde edebilmek süper :) Çok güzel kabarıyor ve yerken ağızda eriyor. Tarifi bir arkadaşımın annesinden almıştım. O günden beri brownieyi bu tarifle yapıyorum ;
Malzemeler :
1 su bardağı eritilmiş tereyağı
1 paket bitter çikolata ( 80 gr. )
3 yumurta
1,5 su bardağı tozşeker
1 su bardağı un
1 çorba kaşığı kakao ( doludolu )
1 fincan krema
1 çay bardağı ceviz
1 paket vanilya


Yapılışı :
Tereyağını ocakta eritip çikolatayı içine atarak hemen ocaktan alıyoruz. Yağın ısısı çikolatanın erimesi için yeterli olacaktır. Karıştırarak erimeye yardımcı olmalıyız. Ayrı bir kapta yumurta ve şekeri köpürene kadar mikserle çırpıyoruz ( 7-8 dakika ) Derin bir kaba unu eleyerek ,kakao ,vanilya ve iri kıyılmış cevizi katıp karıştırıyoruz. Bu şekilde cevizlerin pişerken dibe çökmesini engellemiş oluyoruz. Çikolatalı tereyağı soğuduğunda ,öncelikle unlu karışımı dökerek tahta kaşıkla karıştırıyoruz.
Son olarak çırptığımız yumurtaları ve kremayı da ekleyerek yine tahta kaşıkla karıştırdıktan sonra ,kek hamurunu yağlanmış kek kalıbına döküyoruz. Önceden ısıtılmış 185 derece fırında 30-40 dakika kadar pişirerek fırından alıyoruz. Pişip pişmediğini kürdan batırarak kontrol edebilirsiniz. 5-6 dakika sonra kalıptan çıkararak brownienin soğumasını bekliyoruz. Dilimleyerek kahve ya da çay ile servis yapıyoruz.



Afiyet olsun...

16 yorum:

pecete dedi ki...

Nilaycığım; şimdi brownie ile ilgili tarife sardalya yorumu yazmak olmaz ama yerden tasarruf yapmak adına; sadece hayal etmiştim. Demek gerçekten varmış. İnanamadım. Ben en çok Eski Foçayı sevmiştim. Hatta yaşanası yer demiştim. İnşallah planladığımız gibi olur. Bebi aklını başına devşirmeden İzmir'e geliriz. Çok istiyoruz çokk...Gelelim brownie; Kalıptaki hali güzel; kesiliş şekli güzel...Biz de yapalım...Ellerine sağlık arkadaşım... Ayrıca dünün,bugünün ve yarının kutlu ve mutlu olsun. Hergün bizim günümüz mantığında. Sevgiler...

Özlem dedi ki...

Merhaba Nilay, Brownie harika gözüküyor. Rejim falan dinlemeyecek cinsten :) Tarifi de kolay sanki. Kısa zamanda deneyeceğim insallah. Ellerine sağlık
Özlem

Unknown dedi ki...

Nilay'cim,

Browni brownii yanina soguk sut.Bayilirim....fggvgghgvbvbvvvxcxxs(Furkan yazdi teyzesi:)oda bayilrimis.:)

Tuba dedi ki...

Nilay'cigim, ben pek kek sevmesem de, Frukan gibi browni'ye hic dayanamam:)). Ve sen de coook guzel yapmissin, sevgilerle,

Nukhet dedi ki...

Ah bugun canim bu kadar cikolata cekerken hem ben de oyle tariflere rastliyorum. Ellerine saglik Nolay. Cok guzel duruyor. Ustune dondurma ya da krema ile de cok guzel olur. Hmmmm. Sevgiler

nilay dedi ki...

Sevgili Peçete ;
inşallah dilediğiniz gibi olur ve İzmir'e gelirsiniz...Bir şeyi çok istemek yapmanın yarısıymış ;) Eski Foça harikadır...Bizim evden arabayla 30-40 dakikada gidilebiliyor Foça'ya :) şanslıyız ,biliyorum...Teşkkür ederim canım :) Umarım dener ve beğenirsiniz

sevgilerimle


Özlem'cim ;
uygulaması oldukça kolay bir tarif dediğin gibi...sonuç çok iyi oluyor üstelik...Bir iki dilimden rejime birşey olmaaaz :) teşekkür ederim


Gülenay'cım ;
Furkan'ın o bana yazan ellerini yerim ben :) browni onun olsun...Süt sevmiyorum oldum olası pek...size süt ikram edelim o halde ,ben de çay içeyim yanında...teşekkür ederim canımcım :)

öptüm


Tuba'cım ;
teşekkür ederim canım :)

sevgilerimle


Nükhet'çim ;
çikolata krizin tuttuysa bloglarda hiç gezinme derim :)) yada git mutfağa ye ve rahatla...başka çaresi yok :))aynen dediğin gibi dondurma ile servis yaptım ama erimemesi için acele etmem gerekiyordu fotoğraf alamadım o haliyle...misafir olunca fotoğraf almak zor oluyor biraz...teşekkür ederim canım :)

Aybike Ceylan dedi ki...

Nilay'cim ellerine saglik, kekin cok lezzetli ve hos duruyor.
Iyi hafta sonlari, sevgiler

NiNo dedi ki...

tarifleriniz yaptiginiz bebek muhtesem cok begendim ellerinize saglik sevgiler

Adsız dedi ki...

KABARTMA TOZU KULLANILIYORMU TARİFTE YOK AYLA

nilay dedi ki...

merhaba Ayla ;
gündüz bakamadım...kabartma tozu konulmuyor ,yumurtaları ayrı çırptığımız için kabarmayı sağlıyor...umarım dener ve beğenirsin....sevgiler :)

Unknown dedi ki...

merhaba nilaycım brownie'n gerçekten güzel görünüyor ellerine sağlık ama ben şu kremyı koyduğun fincanın çay mı kahve mi fincanı olduğuna karar veremedim lütfen anlatır mısın
teşekkürler sağlık ve sevgiler

nilay dedi ki...

Sevgili Füsun ;
fincan Türk kahvesi fincanı...Umarım tarifi uygular ve sonuçtan memnun kalırsın :)

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Merhaba, elinize saglik. Ben bu tarifi uygulamak istiyorum. 1 su bardagi margarin yaklasik kac gram geliyor acaba? Tesekkurler..

nilay dedi ki...

merhaba isimsiz ziyaretçim :)
tarif bu şekildeydi ve evde kullandığımız su bardağı ölçüsünü kullandım bende... Şu an tereyağı eritip ölçmem mümkün olamayacağından 200 ml.su alan büyüklükte bir su bardağı kullandığımı belirtebilirim. Umarım bu bilgi size yardımcı olur :) Sonucu yazarsanız sevinirim. Görüşmek dileğiyle

Adsız dedi ki...

sizi takip ediyorum süpersiniz...fakat krema kısmını anlamadım acaba 1 fincan toz krem şantide olabilir mii yada sizin dediğiniz kremayı nerden bulabiliriz??? buket

nilay dedi ki...

çok teşekkür ederim iltifatınız için isimsiz okuyucum... krema tüm büyük marketlerde kağıt kutu ambalajlarda satılıyor,rahatlıkla bulabileceğiniz bir ürün... Toz krema değil tabii ki ,sütten yoğun ve akıcı kıvamı olan bir ürün

sevgiler