Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

19 Kasım 2006

KURU KAYISILI-FINDIKLI KURABİYE


Annem "kurabiye canavarı" derdi bana çocukken :) haala değiştiğim söylenemez...işte ennn sevdiğim kurabiye ;

Malzemeler :
2 yumurta
1 paket margarin
2 su bardağı tozşeker
6 su bardağı un
2 paket kabartma tozu
Yarım su bardağı fındık kırığı
1 su bardağı kuru kayısı

Yapılışı :
Oda ısısındaki margarini yumurta ve şekerle iyice karıştırıyoruz. Ardından un ve kabartma tozunu ekleyip yoğurarak elimize yapışmayacak yumuşaklıkta bir hamur elde ediyoruz. Fındık kırığı ve bıçakla küçük küçük doğradığımız kuru kayısılarıda ilave edip yoğurmaya devam ediyoruz. Ben bu kurabiyeyi kocaman kocaman seviyorum . Bu yüzden biraz büyük yuvarlaklar yuvarlıyorum. Hazırladığımız hamurdan yaklaşık 20 kurabiye çıkıyor benim ölçümle. Siz daha küçük kurabiyeler hazırlayabilirsiniz dilerseniz. Bu durumda daha çok kurabiyeniz olacaktır tabiii...Kurabiyelerimizi yağladığımız fırın tepsisine dizdikten sonra ,önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 40 dakika pişiriyoruz. Kurabiyeler kabarınca üzerleri çatlak çatlak oluyor. Bu görüntüye bayılıyorum :) Hafif pembeleşince fırından çıkarıp servis yapıyoruz.

Afiyet olsun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Nilay bende bir kurabiye canavarı olarak bayıldım kurabiyelerine ellerine sağlık tüm tariflerin çok güzel seni linklerime ekliyorum sıkca görüşmek dileğiyle sevgiler.

nilay dedi ki...

merhaba susam :)
öncelikle hoşgelmişsin...teşekkür ederim :) bende seni ekledim linklerime ,dilerim sık sık görüşürüz...

Nilay