Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

25 Mart 2010

MÜCVER BÖREĞİ ve gecikmiş sobe yanıtlarım :)

IMG_3493
IMG_3484

En sevdiğim mevsimdir ilkbahar... Doğanın uyanışıyla birlikte ,açık havaya ,güneşe ,kırlara ,dağlara vermek istiyorum kendimi doyasıya... Çiçek toplamak ,kelebeklerin peşinde koşmak ,çimlerde yuvarlanmak... İşin özünde toprak var tabiii ,topraktan gelenlere ,yeşile sevdalıyım ben. Bunda toprak grubundan bir Oğlak burcu insanı olmamın payı büyük olmalı. Haftasonu doğanın kollarına bolca vakit geçirdikten ve şehirde betonların arasında boğulan ruhumu tazeledikten sonra ,nihayet buradayım :) Epeydir yazamıyordum...

Tıpkı benim gibi ;kışın tarihi Kemeraltı Çarşısında bulunan Hisarönü'ndeki çiçekçilerden satın alıp ektiğim sümbül soğanımda ,çiçek açmak için baharı bekliyordu. Önce yeşil yaprakları göründü topraktan ve sonunda çiçek açtı:) Sarı beklediğim çiçekler sürpriz yaparak beyaz renkli açtılar. Sanırım satıcı tohumları karıştırmıştı. Fakat bu nefis kokulu çiçeğin her rengi ayrı güzel ,baharın kendisi güzel :) Sevgili Orhan Veli gibiyim bu aralar... Sümbül çiçeklerim ve Baharın İlk Sabahları ;

orhan veli

Ve şimdi bahar mevsimine yakışır bir tarifle huzurlarınızdayım :) Zeytinyağıyla pişirilmiş bol sebzeli ,renkli ,mis kokulu bir börek... Bu börekle Tire 'de yaşayan ,arkadaşımın anneannesi Fatma teyze sayesinde tanışma fırsatım oldu. Öyle hafif ve öyle lezzetliydi ki ,hemen evde uygulayarak paylaşmak istedim. Tadı biraz mücveri anımsatıyor ,ama çok daha hafif ,ayrıca fırında piştiği için sağlıklıda... Özellikle benim gibi sebze severlerin denemesini tavsiye ettiğim bu böreği çok seveceğinizi düşünüyorum ;

Malzemeler :
3 adet yufka
500 gr. Süt
3 adet yumurta
4 adet kabak (büyük boy)
3 adet havuç (ortaboy)
½ demet dereotu
50 gr. tereyağı
3/4 çay bardağı zeytinyağı
250 gr. tulum loru
karabiber
pulbiber
tuz

Yapılışı :
Yumurtaları derin bir kapta çırpalım. Üzerine erittiğimiz tereyağı ve zeytinyağını ilave edelim. Kabakların kabuklarını kazıyıp rendeleyelim. Avcumuzda sıkıştırarak suyunu sıkalım ve sütlü karışıma ilave edelim. Havuçların kabuklarını kazıyıp rendeleyerek karışıma ekleyelim. Lor ve ince doğradığımız dereotunu ,dilediğimiz kadar tuz ve karabiberi ilave ettikten sonra iyice karıştıralım.

Yufkaları elimizle gelişigüzel parçalayarak karışımın içine atalım. Karıştırıp dibine yağlı kağıt serip ,sadece tepsi kenarlarını yağladığımız fırın tepsisine dökelim. Ben mini fırın tepsisi kullandım ,tepsinin ölçüsü tam geldi. Böreğin üzerine pulbiber serptikten sonra önceden 200 derecede ısıttığımız fırında kızarana dek pişirelim. Fırından çıkarıp biraz ılındıktan sonra dilimleyerek servis yapalım.

IMG_3487

Afiyet olsun...

****************
Veee.... bir önceki yazımda söz verdiğim üzere ,sevgili arkadaşım Elvan'ın sobesine yanıtlarım... Maalesef gecikmeli de olsa ;bu kitapları okumamış olan yada okumayı düşünen kitap dostlarına belki tavsiye niteliğinde olur düşüncesi ile yazmak istedim ;

1. Şu an okumakta olduğunuz kitap nedir? Kısaca konusunu anlatır mısınız?


Tanrının Doğum Günü ; Burak Özdemir

Kitabı piyasada epeydir aramama rağmen bir türlü bulamıyordum. Neyse ki komşumuzdan ödünç alarak okuma fırsatına kavuştum. Tanrı ,kutsal kitap ,yaratılış , ölüm ve sonrası üzerine farklı bir yorum ,insanı düşünceye sevkeden bir kitap... Şimdilik ;roman tarzında ,aydınlatıcı ,yorumlayıcı ,yalın ve akıcı anlatımıyla okucuyu kavrayan bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Sanırım hemen bitireceğim :)


2. En son aldığınız kitap?




Deniz Gürsoy ; İnceliklerin Kadehindeki Şarap








3. Şimdiye kadar aldığınız kitaplar içinde en sevdiğiniz hangisidir?

Bu iki kitap arasında seçim yapamadım. Gerçekten elimden bırakamadığım ,büyük keyifle okuduğum kitaplardı...


Bir Çift Yürek ; Marlo Morgan
Uçurtma Avcısı ; Khaled Hosseini



.

4. Bir türlü bitiremediğiniz, bitirseniz de sizi illallah ettiren kitap hangisidir?


Adam Fawer'ın Olasılıksız isimli kitabı... Çok satanlar arasında bir kitap ama ,hevesle ve merakla alıp bir türlü kendimi kaptıramadığım bir kitap. Defalarca bitirmek için elime almama rağmen bunu başaramadım :)






5.Elinizdeki kitap bitince okumayı düşündüğünüz kitap nedir?



Everything is illuminated ; Jonathan Safran Foer
.


.


.


.Saygılar ,sevgiler :)

.

12 yorum:

Bocuruk dedi ki...

Nilaycım,
Müjver böreğini en kısa zamanda deneyeceğim. İnsan yaş aldıkça sebzeyi daha bir seviyor. Sen gençken de seviyorsun ne güzel. Bu arada sobe cevaplarını zavkle okudum. Açlık Oyunları serisini de oku mutlaka. Biz kitabı bekliyoruz sabırsızlıkla :)
Sevgilerimle...

lezzetperisi dedi ki...

Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık En kısa zamanda deneyeceğim

Tam Tadında dedi ki...

Woww çıtır çıtır kızarmış üzeri. Ellerinize sağlık çok güzel resimler eklemişsiniz. Tarif için teşekkürler. En kısa zamanda denicem :)

fatmagülün suçu ne dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık...

mine dedi ki...

fırında mücver yapmıştım ama böreği gerçekten çok nefis gözüküyor denenecekler tarifler arasına girdi bile : )

ilkbahara ben de bayılıyorum yaşam enerjisiyle doluyor insan hele şu sıcaklarda anmadan edemiyor insan : )

olasılıksız, belki konuyla ilgili olduğumdan çok severek hatta ikincisini de hemen alıp okuduğum bir kitaptı yorucu olabilir biraz

bir çift yürekle aborjinleri tanımıştım gerçekten hoştu...

hayırlı cumalara sevgiler...

Zehra dedi ki...

Yaptığınız şeyler çok güzel sizi tebrik ediyorum. Umarım bende blogumu sizinki gibi güzel yaparım.

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

Blogunuzu çok sevdim! çok içten! bu arada jonathan safran foer çok severim, kafası karışık bir adam o, halbuki görüntüsü harry potter gibi:) Extremely Loud and Incredibly Close ikinci kitabı onu da mutlaka okuyun! Uçurtma avcısı yazarının ikinci kitabı "bin muhteşem güneş" de harika!!

Bu arada tarif çok hoşuma gitti bir de o var-sıcak sıcak ne güzel yenir yoğurt yanında salata...

Adsız dedi ki...

Denedim Cok guzel oldu ellerinize saglik

Adsız dedi ki...

Tarifiniz cok hosuma gitti su anda firinda pismesini bekliyoruz sabirsizlikla,eminim gzl olucak.ellerinize saglikkk

BlogMame dedi ki...

http://www.blogmame.com/2011/06/blogger-ve-blogspot-yarsmas.html


Hmm. Şu linkte blogspot ve bloglar yarışması düzenliyorum. Katılımın çok olacağını düşünüyorum. Gerekli açıklama blog sayfamda mevcuttur. Bannerimizi sayfanıza eklersenizde olur eklemezsenizde ama mutlaka bekliyorum...

Davetlimsiniz... Teşekkürler.

moonrose dedi ki...

Hadi artık.Hadiii.Gidip gelip bakıyorum yoksunuz.Bir İzmir li olarak sevdiğim tariflerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.

Unknown dedi ki...

Bloglari dolasirken blogunu kesfettim....
cok hosuma gitti ve izlemeye aldim
sende buyur gel istersen ben henüz yeniyim...