Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

29 Mayıs 2007

HELVA-İ HAKANİ


Anneannemin göz kararıyla pişirdiği bu helvanın tarifini bir gazetede görünce hemen uyguladım. Osmanlı mutfağına ait bu helva mis kokusu ,hoş aroması ve farklı lezzetiyle gerçekten hoş bir lezzet...
Malzemeler :
1,5 su bardağı un
1,5 su bardağı nişasta
1,5 su bardağı pirinç unu
6 su bardağı toz şeker
300 gr tereyeğı
5 su bardağı süt
.
Yapılışı :
Unu ,nişasta ve pirinç ununu tereyağ ile birlikte tencereye koyup sürekli karıştırarak rengi sararana dek pişiryoruz. Ayrı bir tencerede süt ve şekeri kaynatıp kavurduğumuz unların üzerine döküyoruz. Ocağı kapatıp tencerenin kapağı kapalı vaziyette 15 dakika dinlendiriyoruz. Ardından kapağı açıp helvayı kaşığın tersiyle ezerek servis tabağına alıyoruz. Cevizle süsleyip servis yapıyoruz.
.
.
Afiyet olsun...
.
.
.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

güzel ve değişik bir tarif...osamnlılar ağızlarının tadlarını biliyorlarmış zaten bu inkar edilemez ee bizde onların torunlarıyız...ee bizde biliyoruz oldukça....:)sevgiyle kal...sağlık ve afiyetle

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Ne güzel bir adı var bu helvanın...
yakında kandillerimiz başlıyor, komşulara ikram etmek için çok güzel bir tarif
sevgiler

LaMa dedi ki...

Yahu bulusmanizin ayrintlarini anlatsaniza, meraktayiz ;d

Bocuruk dedi ki...

Helvalarda o sütün eklenme aşaması korkutuyor beni. Elimi yakıyorum:( Ama senin helvan da öyle güzel görünüyor ki. Ellerine sağlık:) Bu arada fotoğrafları aldın değil mi?
Sevgilerimle...

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Nilay cım, ellerine saglık,
Bu tarifin cok az farkla benzeri Necip Ustanın kitabında da vardı sayfayı not etmiştim yaparım cafe de diye, ama egitimler araya girdi ve ben unuttum?
Tarifini okurken aklıma geldi:)
Cok guzel gorunuyor, sonraki bulusmada isteniyor efendim bu tarif,mumkunse:)

Sevgiler,
Figen

sevdamavisi dedi ki...

Sevgili Nilay,
çok lezzetli görünüyor helva ellerine sağlık.

ArMeda dedi ki...

Nilaycım çok leziz görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler...

Tijen dedi ki...

Olsa da yesek dedim bir an Nilay iyi mi?
Tijen

Adsız dedi ki...

çok lezzetli gözüküyor. deniycem :)