Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

06 Nisan 2007

BOL ÜZÜMLÜ ESMER KEK


Esmerimsi rengiyle ,tadıyla ,kokusuyla yaklaşık iki yıldır ev halkının en sevdiği kek olduğunu söyleyebilirim bu kekin... Aslında kek etkinliği için yapmayı düşündüğüm tarifti bu kek. Fakat evde kan üzümü kalmadığından yapamamıştım etkinlik için... Geçenlerde pazara gittiğimde kan üzümü aldım ve hemen özlediğim bu keki pişirip fotoğrafladım. Uygulamak isteyenler için işte bu nefis kekin tarifi ;

Malzemeler :
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 Türk kahvesi fincanı krema
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı ince rendelenmiş havuç
1 çay fincanı kuru çekirdeksiz kan üzümü
1 çay fincanı kuru beyaz üzüm
1 su bardağı ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 + ¾ su bardağı un



Yapılışı :
Yumurta ve şekeri 7-8 dakika kadar mikserle çırpıyoruz. Krema ve sıvıyağı ekleyip 2-3 dakika daha çırpıyoruz ve ince rendelenmiş havucu ilave edip karıştırıyoruz. Ayrı bir kapta elenmiş un ve kabartma tozunu karıştırarak bu karışıma 1 su bardağı iri kıyılmış ceviz ,tarçın ve üzümleri de ilave ettikten sonra karıştırıp bu karışımı yumurtalı karışıma dökerek tahta kaşıkla yavaş yavaş karıştırıyoruz. Yağlanmış kek kalıbına dökerek önceden ısıttığımız 170 derece fırında yaklaşık 40-50 dakika kadar pişiriyoruz. Üzeri kızarınca ,kürdan batırıp içinin de pişmiş olduğunu kontrol ettikten sonra fırından çıkarıp nemli bir bezin üzerinde ,kalıpta 4-5 dakika bekletip kalıptan çıkarıyoruz. Kek soğuyunca dilimleyip servis yapıyoruz.

.

Afiyet olsun...

9 yorum:

Tuba dedi ki...

Sevgili Nilay, esmer kek buradan da cok guzel gorunuyor. Ama benim favorim asagida ki peykek. Sevgilerle,

Aybike Ceylan dedi ki...

Nilay'cim ,
Kekin de cok guzel, asagidaki pogacalarinda. Ellerine saglik, hepsi aok ama cok leziz olmuslar. Sizlere afiyet olsun.

Aybike Ceylan dedi ki...

Nilay'cigim,
Arkadasim icin dileklerine de cok tesekkurler. Allah kimseye gostermesin daha dogrusu vakitli olsun. Sevgiler

pecete dedi ki...

Valla afiyet olsun...Ellerine sağlık, sen bir de şeker hamurundan çiçek yapıp üstüne mi koydum bakiimmm???

munevver dedi ki...

Nilay,çok sağlıklı bir kek olmuş.Havuç,üzüm,ceviz.Bir kaç dilim yersek,bir şey olmaz değil mi?
Pırasayı çok sevdiğim için poğaçanı da beğendim.Ellerine sağlık.Günlüğüne sık yazıyorsun.Nasıl başarıyorsun ? Haftada iki kez yazabilirsem,mutlu oluyorum.
Sevgiyle,Nane Limon

Nukhet dedi ki...

Ellerine saglik Nilay, gene cok hos bir tarifle ciktin karsimiza. Hem guzel hem de faydali. Sevgiler

Unknown dedi ki...

Nilay'cığım tam emin değilim ama benden evvel davet edilmediysen sayfamdaki minik oyunu oynamaya seni de çağırıyorum, sevgiler. Gelirken kekini de getir lütfen ;-)

Aybike Ceylan dedi ki...

Nilay'cigim,
Syafama ugrayabilirsen, bir oyuna davetlisin, eger ki kabul edersen. Sevgiletr

nilay dedi ki...

Tuba'cım ;
teşekkür ederim :) ben tüm kekleri çok seviyorum ,ayrım yapamıyorum bu konuda... sana peykek ikram ederiz o zaman canım ;)

sevgilerimle


Aybike'cim ;
keşke tadıpta yapabilseydin bu yorumu değil mi :) ama gerçekten lezzetli oluklarına kefilim...teşekkür ederim


Sevgili Peçete'cim ;
çiçek gerçek bir çiçek :) şekerden yapılmış gibi duruyor değil mi...dekoratif olsun diye koymuştum fotoğrafı çekerken kekin üzerine :) şeker hamurundan pek hoşlanmadığımı söyleyebilirim...teşekkür ediyorum arkadaşım :)


Münevver'cim ;
bir dilim kafidir :)ne kadar sağlıklı olsa da ileride diyet yaparak sürekli mahrum kalmaktansa bu güzelim lezzetlerden ,kararında yemek lazım her zaman diye düşünüyorum ben...dileyen 1 dilim bile yiyebilir isterse :) benden tavsiye bu sadece ;)poğaçayı tavsiye ederim ,çok nefis oldu çünkü...
sık sık güncellemeye çalışıyorum sayfamı elimden geldiğince...aslında ben çalışıyorum haftanın 6 günü...sanırım dinlenme yöntemim farklı benim.Akşamları işten gelince özellikle akşam yemeği sonrası ya da haftasonları giriyorum mutfağa farklı tarifler denemek için...bu beni dinlendiriyor ve mutlu ediyor çünkü...Bir nevi meditasyon gibi geliyor diyebilirim :)Fotoğraf kısmı da öyle ,çok keyif alıyorum yaptıklarımdan...Durum budur :)

öpüyorum canım


Nükhet'çim ;
teşekkür ederim...kuru meyveli tarifler bağırsak düzenleyici olarak çok sağlıklı gerçekten...aynı zamanda çokta lezzetli oluyorlar...tavsiye ederim canım :)


Sevgili prenses ;
hemen baktım sayfana gelip...ilk fırsatta oyuna katılıcaam :) teşekkür ederim davetin için...

Aybike'cim ;
epey davet aldım bu oyun için :) çok teşekkür ederim sana da davetin için arkadaşım...tez zamanda yazıcaam :)

öpüyorum