Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

27 Şubat 2007

BULGURLU TAVUKLU DİLİM KÖFTE


Bulgurla hazırlanan yemekler listeme eklediğim yeni bir tarif... Annemin bir arkadaşı ceviz büyüklüğünde toplar hazırlayıp yağda kızartarak hazırlardı bu köfteyi. Ben kızartma yerine fırında pişirerek daha sağlıklı ve daha hafif bir lezzet elde etmeyi düşündüm... Bu şekilde hazırlandığında hem daha hafif ,hem de aynı lezzette olduğunu söyleyebilirim köftenin... Biz yanında ayran ve yeşillikle yemeğe doyamadık :) İşte tarifi ;

Malzemeler :
2 adet tavuk göğsü
2 çay bardağı ince bulgur
2 adet yumurta
3 adet ortaboy soğan
3 yemek kaşığı salça
1 çay bardağı ceviz
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tereyağ
yarım demet maydanoz
tuz
kimyon
karabiber

Yapılışı :
Öncelikle tavuk etlerini iyice haşlayıp rondoda çekiyoruz. Bulguru ayıkladıktan sonra bir kaba alarak 2,5-3 çay bardağı kaynar su ile ıslıyoruz ve kapağını kapatarak demlenmeye bırakıyoruz. Demlenen bulgura ,çektiğimiz tavuk etlerini ,yumurtayı ,salçayı ve damak tadınıza göre baharatları da katarak yoğurmaya başlıyoruz. Soğanları rendeleyip sıvıyağın tümüyle beraber ocakta hafif pembeleştirerek kavuruyoruz ve soğuttuktan sonra bulgurlu karışıma ilave ediyoruz. İyice karıştırıp yoğuruyoruz. Son olarak ince doğranmış maydanozu da ekleyip karıyoruz. Ben kalıp olarak 26 cm. lik kelepçeli kek kalıbını kullandım...Bu ölçü bu kalıba tam geldi. Kelepçeli kalıbınız yok ise tepside de pişirebilirsiniz. Kalıbın dibine yağlı kağıt serdim. Kalıbın kenarlarına tereyağı sürdüm yapışmaması için... Yoğurduğumuz köfteyi elimizle bastırarak kalıba döşüyoruz. Kalan tereyağını köftenin üzerine 5-6 parçaya ayırarak koyduktan sonra ,önceden ısıttığımız 200 derece fırında 30-40 dakika üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkarıp 3-5 dakika dinlendirdikten sonra kelepçeyi çıkarıp yağlı kağıdı altından çekerek alıyoruz. Dilimleyerek yanında yeşillik ,ayran yada çay ile sıcak sıcak servis yapıyoruz.



Afiyet olsun...




7 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba Nilay,
kek kalıbında nefis bir köfte hazırlamışsın.
Tarifi çok güzel, bir kere okumak yetti. :)
Canım bir ara senin köfteler şerit halinde gözümün önünden geçtiler,
rüya sandım. Şöyle ben diyim 5 resimdi sen de 6 :)
Hayal gördüm sandım ama gerçeklermiş :)şimdi tarifini de aldım.
Eline sağlık canım
sevgilerle

Adsız dedi ki...

Nilay'cim.Bu köfte cok ilginc geldi.Muhakkak deneyecegim.Paylasimin icin tesekkürler.Berlin'den sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Nilay'cim,
Ne degisik olmus, hemde dedigin gibi saglikli. Ellerinze saglik.
Sevgiler

Bocuruk dedi ki...

Nilay'cığım,
Çok güzel görünüyor. Bulgurlu tarifleri de çok severim. Denemek istiyorum belki haftasonu. Ellerine sağlık canım:)
Sevgilerimle...

munevver dedi ki...

Nilaycığım,biz bu yemeği kıyma ile yapardık.Aklıma tavukla denemek hiç gelmemişti doğrusu.Şu anda tavuk eti haşlanmış hazır.Akşam için hemen senin tarifini deneyeceğim.Bol yeşillikle..Ellerine sağlık,teşekkürler.
Sevgiyle,Nanelimon

nilay dedi ki...

Sevgili Ayşe ;
hoşgelmişsin :)fotoğraf seçerken yanlışlıkla yayınladığım beş fotoğraftan söz ediyor olmalısın :)) farkettiğim anda geri çektim ama...yakalandıkk deseneee :p
umarım tarifi uygular ve beğenirsin canım...teşekkür ederim

sevgiler

sevgili Serap ;
kırmızı et yemeyenler için özellikle tavsiyemdir bu tarif...içli köftemsi bir tadı var...umarım beğenirsin :) teşekkür ederim canım


Aybike'cim ;
hafif ve lezzetli oldu...teşekkür ederim canım :)

sevgiler

nilay dedi ki...

Sevgili Bocuruk ;
bende bulgurla yapılan yemekleri çok seviyorum...sende dener ve beğenirsin inşallah :)teşekkür ederim canım


Münevver'cim ;
ne güzel denk gelmiş o halde :)inşallah beğenirsiniz...teşekkür ederim canım

sevgiler