Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

29 Kasım 2006

MUZLU KURABİYE


Muzlu kek olur da kurabiye olmaz mı dedim :) kartopu gibi ,mis kokulu ,içi kekimsi ,muz tadında 15-16 adet kurabiyem oldu...

Malzemeler :
2 yumurta
3 adet muz
5 su bardağı un
150 gr margarin
1 Türk kahvesi fincanı sıvı yağ
1,5 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı muzlu puding ( dolu dolu )
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
yarım çay kaşığı karbonat
1 su bardağı ceviz

Yapılışı :

Öncelikle malzemelerimizin hepsi oda ısısında olmalı.. Muzları robotta püre haline getiriyoruz. Bu aşamada tüm malzeme hazır olmalı ,çünkü aksi taktirde bekleyince muz püresi kararıyor. 2 yumurta ,margarin ,sıvıyağ , şeker ,muz püresi ve vanilyayı elimizle iyice karıştırıyoruz. Ardından ayrı bir kapta eleyip karıştırdığımız ;un ,karbonat ,kabartma tozu ve toz puding karışımını yumurtalı karışımımıza ilave ederek yoğurup yumuşak kıvamlı yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. Bıçakla iri iri kıydığımız cevizleri hamura karıştırarak kurabiyeleri yuvarlıyoruz. Ben cevizin bir kısmını kurabiyelerin üzeri için ayırdım. Yuvarladığımız kurabiyeleri cevize batırarak yağlanmış fırın tepsisine diziyoruz. Önceden ısıttığımız 170 derece fırında 40 dakika üzerleri beyaz kalacak şekilde pişirdikten sonra fırından çıkarıyoruz. Servis yaparken üzerine pudra şekeri eleyerek servis yapıyoruz. Yanında nescafe ile tavsiye ediyorum :)

Afiyet olsun...




4 yorum:

Unknown dedi ki...

Nilay'cimm cnm muzlu kuraiye ilginc fikir.Ama goruntu cok guzel olmus...

Bu arada bir onceki postuna bittim.Bende bir meksikan mutfagi severim.Sen Izmir'de nereye gidiyorsun.Ben simdi hala oradami bilmiyorum hani kordonda natonun yaninda limon company vardi.ISte onun yanindaki Meksika restronanina giderdim hatta yaninda La Sadan var sanirim.Orada yedigim cok degisik seyler vardi...Ama coook uzun yillar oldu...Bu arada malzeleri Turkiye;de bulmak mumkun demek...Meksikalilarin rbide siyah fasulyesi var,onun piyazi harika oluyor tavsiye ederim.Biz Tortiladanda arasina kasr koyup gozleme yapiyoruz,bride boregini(yufka bulamadigimiz icin)harika oluyor..Kiz yza yoksa meksika muhabbetimi yapsak ha:))

nilay dedi ki...

merhaba Gülenya'cım :)
hoşgelmişsin...O dediğin Limon un yanındaki yer çoktaaan kapandı canım...ben de çok giderdim oraya...Şu an Karabağlar'ı Güzelyalı'ya bağlayan otoban üzerinde Tex Mex isimli bir Meksika Restoranı var...Restoran zinciri bildiğim kadarıyla...Ama çok başarılılar bence...Fajitas da kullandım zaten siyah meksika faulyesini...soğanla karışık olan değil mi seninde dediğin siyah fasulye...bize muhabbet olsun canım :) her türlü muhabbeti yaparız ,hemşeri değilmiyiz ;)
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Selamlar. Blogunuzda resim olarak kullanabileceginiz ,yiyeceklerle ilgili çok şirin anlamlı bibloları sitemde yayınladım. Faydalanmak istermisiniz? Alttaki linklere tıklıyamıyorsanız,kopyalayıp üstteki adres yazdığınız yere yapıştırın. Başarı dileklerimle. Erden
http://erdenbay.kayyo.com/yiyeceklerle-anlamli-biblolar/
http://erdenbay.kayyo.com

Adsız dedi ki...

Merhabalar. 24 yaşından sonra kurabiye,kek,pasta işine sarmış biri olarak tarifiniz için kendi adıma teşekkür ediyorum öncelikle :) İlk olarak un kurabiyesiyle başlamıştım;tadı gayet güzel oldu fakat kabartma tozu koymayı unutan acemi tatlıcı ben tepside yayılmış bir hamurla karşılaştım pişme sonrası :) Şimdi ikinci deneyimimi sizin tarifinizle yaptım ve gerçekten mükemmel oldu. Misafirlerime ikram ettim,tarif aldılar çok mutlu oldum :) Yalnız işin enteresanı siz demişsiniz ki muzlu kek olur da kurabiye olmaz mı;ben muzlu pelteyi hazırladım fakat muzlu pudingim olmadığından muzlu kurabiye olur da kakaolu & muzlu kurabiye olmaz mı dedim ve 2 yemek kaşığı kakao koydum :)) Denemek isteyenlere tavsiye ediyorum,kakaolu muzlu çok hoş kurabiyelerim oldu benim de :) Tekrar teşekkürler :)

Ceyda.