Hayal meyal bir cafe burası... Taş duvarları, küçük ahşap pencereleri, kahverengi ahşap masa ve sandalyeleriyle... Pencere önünde; kırmızı, pembe ve beyaz sardunya çiçekleri ile fesleğen saksıları... Ardında orman manzarası, çam kokulu yemyeşil bir orman... Farklı lezzetler ve hayata dair herşey var mönüde... Çam ağaçlarının kokusu, içeride nefis yemek kokularıyla karışıp sohbetimize eşlik edecek Cafe Sardunya'da... Hoşgeldiniz :)

04 Ocak 2010

PASTA MAKARNA

IMG_3360..

Cafe Sardunya izleyicilerinin artık şu bir önceki yazımdaki Meksika Fasulyesi fotoğrafını görmekten bıktıklarına eminim :) Nefis bir yemek olmasının dışındaa ,işe yetişmeye çalışırken ,istemeden de olsa burayı ihmal ettiğimin fazlasıyla farkındayım. Son zamanlarda gerçekten çok yoğun çalışıyorum ve açıkçası zamansızlık sorunum var. Otomotiv sektörünün en yoğun ayını geride bırakmanın vermiş olduğu ferahlık ile gelen ilham kaçıp gitmeden ,hemen yazmaya karar verdim.

IMG_3353

Bir arkadaşımın ofisinde beklerken karıştırdığım dergide fotoğraflarını görüp ,tarifine göz gezdirdiğim bu nefis makarnayı kendi uyarlamam ile asıl tariften esinlenerek uyguladım. Çünkü aklımda kalan sadece fotoğraflardı :) Ben bu tip fırında pişen makarnalarda yoğurt kullanıyorum. Kıvamı ve tadı mükemmel oluyor. Görüntüsü tıpkı bir pastaya benzeyen bu şık görüntülü ve nefis makarnayı denemenizi tavsiye ediyorum...

Bu arada bir sonraki yazım bir ay gecikmeli de olsa sevgili arkadaşım Elvan ın kitaplar üzerine beni Sobelemesiyle ilgili olacak... Bu konuda yazmak istediklerim var ilk fırsatta... Elvan cım kitaplar ile ilgili bu fırsatı bana verdiğin için teşekkür ederim :) Gelelim Pasta Makarna nın tarifine ;

Malzemeler :
1/2 paket kalın çubuk makarna (ortası delik olanlardan)
2 su bardağı yoğurt
3 yumurta
karabiber
tuz
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
1 adet patlıcan
4 adet kırmızı biber
7-8 adet yeşil dolmalık biber
sıvıyağ
pişirme kağıdı

IMG_3365

Yapılışı :
Patlıcanı soyup ince ince dilimleyelim. Biberleri kalın şeritler şeklinde uzunlamasına keselim. Kızartıp kağıt havlu üzerine çıkarıp fazla yağını alalım. Tencerede makarnaları haşlamak için su kaynatalım. Tuz ve 1 çorba kaşığı zeytinyağı ilave ettikten sonra makarnaları biraz diri kalacak şekilde haşlayıp süzelim. Derin bir kapta yoğurt ,yumurta tuz ve karabiberi çırparak karıştıralım. Süzdüğümüz makarnaları ekleyerek iyice karıştıralım. Pişirme kağıdı ile kapladığımız baton kek kalıbının dibine renkli biberlerden dizelim. Geriye kalan biberlerin tümünün zarlarını soyalım. Elimize eldivenleri takıp makarnaları tutam tutam elimize alıp düzeltelim. Makarnaları biberlerin üzerine uzatarak düzgünce koyalım. Bir kat dizdikten sonra kızarttığımız patlıcan ve biberlerden dizerek üzerine kaşar peyniri serpelim. Tekrar makarnalardan koyup aynı işlemi tekrarlayalım. Kalan sosu üzerine döktükten sonra 200 derece fırında her tarafı kızaracak şekilde pişirelim. Fırından çıkarıp ters çevirelim. Biraz soğuduktan sonra dilimleyip servis yapalım.


IMG_3359

Afiyet olsun...


18 yorum:

Nurten Arıcı dedi ki...

Sevgili Nilay,

Siteni yeni keşfettim. Ve kendime nasıl daha önce görmedim diye kızıyorum. Tariflerini çok yaratıcı buldum. Ellerine sağlık. Bundan böyle sık sık bloğuna uğrayacağım. Sevgiler..

Bocuruk dedi ki...

Nilaycımmm,
Merve ile oturduk yaptığın şahesere bakıyoruz. Bayıldık ikimiz de. Ellerine sağlık, becerikli arkadaşım benim. Kitap konusundaki cevabını da zevkle okuyacağıma eminim. Bu arada Açlık Oyunları nı mutlaka oku. Ben hem onu hem 2. kitabı (Ateşi yakalamak) okudum. Şimdi 3. kitabın çıkmasını bekliyorum sabırsızlıkla. Pardon bekliyoruzzz Merve cimle :)))
Sevgilerimle...

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Muhteşem olmuş.Ellerinize sağlık.
Herdaim takipçinizim sunumlarınıza bayılıyorum.
Size bir ödülüm var blog'uma uğrayıp alabilir misiniz????
Sevgiler......

ZencefilliÇörek dedi ki...

ellerine saglik, ozellikle renkli biberler cok şık bir gorunum katmis :)

beste dedi ki...

merhaba, cok estetik olmus eminim tadida nefistir:)

cilek dedi ki...

Nilay'cığım,Bebeğim ve Biz dergisi Mart sayısı için senin bir tarifini uyarladım ve kaynakçamda yazdım blogunun adını.Seninde haberin olsun istedim.
Sevgilerimle.

nilay dedi ki...

sevgili Çilek ;
bilgi verdiğin ve kaynak gösterdiğin için teşekkür ederim...Yazını merak ettim :)

sevgiler

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Harika bir goruntu! Ellerinize saglik. Hollandadan sevgiler.

LaMa dedi ki...

pasta makarna super gercekten.cok uzuun sure once yabanci bir websitesinde gormus, aklimin bir kosesine yazmistim.o gun bugundur duruyor orda :))
ben de blogumu ozledim,belki bir gun yeni bir yazi yazarim:)

Peritozu dedi ki...

Nekadar degisik bi tarif,cok farkli gorunuyor.

Denenecekler arasina yazdim bile ..

emelce yemek dedi ki...

goruntu muhtesem

prototip_insan dedi ki...

Resimlerde o kadar mükemmel gözüküyor ki, içimden "mutlaka bunu yemeliyim" diye sesler yükseldi..
Bizim oraya gelme şansımız yok siz bize bunları gönderin biz de size balık ikram edelim :)
Kerpe

mine dedi ki...

makarnanın gördüğüm en güzel hallerinden ellerinize sağlık

otomotiv sektörünün açılmasın sevindim biz de ikinci el almayı pilanliyoruz kışa doğru hayırlısı
:)

Adsız dedi ki...

"Super-Duper website! I'm loving it!. Will appear again once again - getting you feeds also, Many thanks."

Unknown dedi ki...

ENTERESAN BİR MAKARNA OLMUŞ GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

küçükken biber sevmezdim....ama şimdilerde pek bir biber sever oldum...çok güzel bir tarif olmuş ellerinize sağlık...

gazeteler dedi ki...

Mükemmel gözüküyor, denemek lazım

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Ellerinize sağlık çok değişik, göze ve damak zevkine hitap ediyor. Ellerinize sağlık.